Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky podnikatele Gondolo.cz – Pavla Moserová.
Obsah
1) Všeobecné podmínky.
2) Uzavření smlouvy v internetovém obchodě/Prodej na dálku.
3) Uzavření smlouvy/Cenové odhady/Všeobecné podmínky uzavření smlouvy.
4) Právo na odstoupení od smlouvy u spotřebitelských objednávek.
5) Ceny a platební podmínky.
6) Dodání.
8) Výhrada vlastnictví.
9) Záruka.
10) Odpovědnost.
11) Rozhodné právo/Místo jurisdikce.
12) Salvatorní klauzule
1) Všeobecné ustanovení
1.1 Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) platí pro všechny smlouvy uzavřené mezi kupujícím nebo zákazníkem a námi, „Gondolo.cz – Pavla Moserová“, týkající se našeho zboží. Zahrnutí vlastních obchodních podmínek zákazníka je tímto vyloučeno, pokud není písemně dohodnuto jinak. Pokud máme se zákazníkem dlouhodobý obchodní vztah, platí tyto VOP, i když jejich platnost není výslovně uvedena. Tyto VOP platí i pro následné objednávky, i když nejsou samostatně ústně nebo písemně dohodnuty.
1.2 Spotřebitelem ve smyslu těchto VOP je každá fyzická osoba, která uzavírá právní úkon za účelem, který nelze převážně připsat ani její obchodní, ani její samostatné výdělečné činnosti. Podnikatelem ve smyslu těchto VOP je fyzická nebo právnická osoba, nebo společnost s právní způsobilostí, která při uzavírání právního úkonu jedná v rámci výkonu své obchodní nebo samostatné výdělečné činnosti.
1.3 Pokud jsou lhůty stanoveny jako pracovní dny, rozumí se tím všechny dny v týdnu s výjimkou sobot, nedělí a státních svátků v České republice.
2) Uzavření smlouvy v internetovém obchodě/prodej na dálku
2.1 Popisy produktů uvedené na našich webových stránkách „nepředstavují závazné nabídky, ale slouží jako podklad pro podání závazné nabídky zákazníkem.
2.2 Gondolo.cz – Pavla Moserová může přijmout nabídku zákazníka do pěti pracovních dnů:
zasláním SMS potvrzení objednávky zákazníkovi nebo e-mailem.
dodáním objednaného zboží zákazníkovi.
požadováním platby od zákazníka po odeslání objednávky.
2.3 Pokud Gondolo.cz – Pavla Moserová nepřijme nabídku zákazníka ve výše uvedené lhůtě, považuje se to za odmítnutí nabídky s tím důsledkem, že zákazník již není vázán svým prohlášením o vůli.
2.4 Lhůta pro přijetí nabídky začíná dnem následujícím po odeslání nabídky zákazníkem a končí uplynutím pátého dne po odeslání nabídky.
2.5 Pro uzavření smlouvy je k dispozici pouze čeština.
2.6 Zpracování objednávky a kontakt probíhá obecně prostřednictvím e-mailu a automatizovaného zpracování objednávky. Zákazník musí zajistit, aby údaje poskytnuté pro zpracování objednávky byly úplné a správné. Zejména při použití spamových filtrů musí zákazník zajistit, aby všechny e-maily zaslané námi nebo třetími stranami pověřenými zákazníkem zpracováním objednávky mohly být doručeny.
3) Uzavření smlouvy/Cenové odhady/Všeobecné podmínky uzavření smlouvy
3.1 Pokud se potvrzení objednávky podepsané zákazníkem liší od jeho objednávky, má v případě pochybností přednost potvrzení objednávky, s výjimkou případů, kdy je zákazník spotřebitelem. V tomto případě se spotřebitelem nevzniká žádná smlouva.
3.2 Naše cenové odhady jsou závazné pouze tehdy, pokud byly vypracovány speciálně pro zákazníka a předloženy písemně.
3.3 Nabídky a cenové odhady jsou poskytovány podle našeho nejlepšího vědomí a svědomí; nelze zohledňovat okolnosti specifické pro danou zakázku, které nemůžeme ovlivnit. Pokud by během realizace zakázky vznikla potřeba dodatečných prací nebo zvýšení nákladů, naše společnost o tom zákazníka neprodleně informuje. Pokud se zákazník do jednoho týdne nerozhodne o pokračování přerušených prací nebo neakceptuje zvýšení nákladů, vyhrazuje si naše společnost právo fakturovat částečné poskytnuté plnění a odstoupit od smlouvy.
3.4 Drobné, přiměřené odchylky v rozměrech a provedení (barva a struktura), zejména v případě opakovaných objednávek, zůstávají vyhrazeny – bez ohledu na typ uzavřené smlouvy – pokud jsou dány povahou použitých materiálů a jsou obvyklé. Změny související s materiálem, např. v rozměrech, barvách, kresbě a struktuře dřeva atd., jsou považovány za objektivně odůvodněné.
4) Právo na odstoupení od smlouvy u spotřebitelských objednávek
4.1 Spotřebitelé s bydlištěm v EU mají právo na odstoupení od smlouvy, pokud:
smlouva je uzavřena za současné fyzické přítomnosti obchodníka a spotřebitele na místě, které není obchodními prostorami obchodníka,
na což spotřebitel učinil nabídku za okolností uvedených v odstavci 2,
smlouva je uzavřena v obchodních prostorách obchodníka nebo prostřednictvím komunikace na dálku bezprostředně poté, co byl spotřebitel osobně a individuálně osloven na místě jiném než v obchodních prostorách obchodníka za současné fyzické přítomnosti obchodníka nebo jeho zástupce a spotřebitele, nebo
smlouva je uzavřena na zájezdu organizovaném obchodníkem nebo jeho zástupcem s úmyslem nebo v důsledku toho, že obchodník propaguje nebo prodává zboží spotřebiteli a uzavírá odpovídající smlouvy se spotřebitelem,
smlouva je uzavřena mezi obchodníkem a spotřebitelem bez současné fyzické přítomnosti obchodníka a spotřebitele v rámci prodejního nebo servisního systému organizovaného pro prodej na dálku, přičemž až do uzavření smlouvy včetně jsou používány výhradně prostředky komunikace na dálku;
spotřebitel neučinil své smluvní prohlášení ani v prostorách trvale užívaných obchodníkem pro jeho obchodní účely, ani na stánku, který k tomuto účelu používá na veletrhu nebo trhu, nebo obchodník nebo třetí strana s ním spolupracující přivedla spotřebitele do prostor užívaných obchodníkem pro jeho obchodní účely v rámci propagační cesty, exkurze nebo podobné akce, nebo osobním oslovením spotřebitele na ulici, a smlouva nespadá pod body 1 až 5.
4.12 Spotřebitel nemá právo na odstoupení od smlouvy podle bodu 6.
pokud sám inicioval obchodní vztah s obchodníkem nebo jeho zástupcem za účelem uzavření této smlouvy,
pokud uzavření smlouvy nepředcházela žádná jednání mezi stranami nebo jejich zástupci, nebo
v případě smluv, u kterých mají být vzájemné služby poskytovány okamžitě, pokud je obchodník obvykle uzavírá mimo své provozovny a sjednaná úplata činí 25 EUR, nebo pokud ze své podstaty není podnik provozován ze stálých provozoven a úplata nepřesahuje 50 EUR,
v případě smluvních prohlášení učiněných spotřebitelem v nepřítomnosti obchodníka, pokud k tomu nebyl obchodníkem vyzván.
4.13 Spotřebitel nemá právo na odstoupení od smlouvy u prodeje na dálku nebo u smluv uzavřených mimo provozovny podle bodů 1. – 5.
4.14 Zboží, které je vyrobeno podle specifikací zákazníka nebo je jasně přizpůsobeno osobním potřebám.
4.15 Spotřebitel nemá právo odstoupit od smlouvy ani u smluv uzavřených mimo obchodní prostory (body 1–4), u kterých poplatek, který má spotřebitel uhradit, nepřesahuje 50 EUR.
4.2 Níže naleznete informace o podmínkách a důsledcích zákonného práva odstoupit od smlouvy pro spotřebitele u zásilkových objednávek.
Zásady odstoupení od smlouvy:
Právo na odstoupení od smlouvy
Máte právo odstoupit od této smlouvy do čtrnácti dnů bez udání důvodu.
Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí čtrnáct dnů ode dne, kdy vy nebo třetí strana jiná než vámi určený dopravce převezmete poslední zboží.
Pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nás musíte o svém rozhodnutí odstoupit od této smlouvy informovat poštou nebo e-mailem jednoznačným prohlášením. K tomuto účelu můžete použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
5) Ceny a platební podmínky
5.1 Pokud není v popisu produktu uvedeno jinak, uvedené ceny jsou ceny produktů včetně zákonné DPH. Náklady na dopravu a poštovné nejsou v ceně zahrnuty.
5.2 Pokud není dohodnuto jinak, platí ceny uvedené v našem internetovém obchodě.
5.3 Veškeré zboží se v zásadě považuje za objednané bez montáže. Pokud není dohodnuto jinak, bude montáž na zakázku účtována na základě odpracovaných hodin po předložení dokladu. Požadované přesčasy, práce přesčas, noční směny a další dodatečné provozní náklady se hradí zvlášť dle kolektivní smlouvy nebo zákonného příplatku.
5.4 U dodávek do zemí mimo Evropskou unii mohou vzniknout dodatečné náklady, za které neneseme odpovědnost a které musí nést zákazník. Patří sem například náklady na převody peněz prostřednictvím úvěrových institucí (např. poplatky za převod, kurzové poplatky) nebo dovozní cla či daně (např. cla). Tyto náklady mohou vzniknout i v souvislosti s převodem peněz, pokud není dodání uskutečněno do země mimo Evropskou unii, ale zákazník provádí platbu ze země mimo Evropskou unii.
5.5 Nabízíme následující možnosti platby:
Platba předem (Částku faktury nám předem převedete na účet. Údaje k převodu obdržíte po zadání objednávky; platba je splatná ihned bez srážky)
Kreditní karta
PayPal
Alternativní možnosti platby lze dohodnout písemně
6) Dodání
6.1 Zboží bude doručeno poštou na dodací adresu uvedenou zákazníkem, pokud nebude dohodnuto jinak. Pro zpracování transakce je rozhodující dodací adresa uvedená dodavatelem při zpracování objednávky.
6.2 Datum dodání je mezi 15 a 45 pracovními dny nebo dle potvrzení objednávky.
6.2.2 Prodlení s převzetím: Pokud zákazník není v tomto okamžiku přítomen, nebo pokud nezbytné přípravné práce, které měl zákazník provést, nebyly dokončeny nebo nebyly dokončeny v plném rozsahu, je zákazník v prodlení s převzetím a veškerá rizika a náklady od tohoto okamžiku přecházejí na zákazníka, včetně částečných dodávek.
6.3 Zákazník je povinen částečné dodávky přijmout a schválit.
6.4 Povinnost dodat zaniká, pokud sami nebudeme zásobeni správně a včas, a neneseme odpovědnost za nedostatek zboží. Pokud zboží nebude k dispozici, neprodleně vás o tom budeme informovat a případná záloha bude neprodleně vrácena.
6.5 Dodací lhůta se přiměřeně prodlouží v případě stávek a výluek, jakož i jiných okolností mimo naši kontrolu, zejména v případech zpoždění dodávek v důsledku vyšší moci. Kupujícího neprodleně upozorníme na začátek a konec takových překážek.
6.6 Zpoždění dodání: Pokud naše společnost překročí dohodnutý termín dodání o více než dva týdny, musí nám zákazník poskytnout přiměřenou dodatečnou lhůtu v délce nejméně dvou týdnů. Po uplynutí této lhůty může zákazník od smlouvy odstoupit pouze písemně. Nároky na náhradu škody způsobené zpožděním dodání lze uplatnit pouze v případě, že naše společnost jednala alespoň hrubě nedbale.
6.7 V případě platby předem začíná dodací lhůta dnem následujícím po vydání platebního příkazu převádějící bance. Pokud poslední den dodací lhůty připadne na neděli nebo státní svátek uznaný státem v místě dodání, nahrazuje se tento den následující pracovní den.
6.8 Pokud přepravní společnost vrátí odeslané zboží dodavateli z důvodu, že doručení zákazníkovi nebylo možné, nese náklady na neúspěšnou přepravu zákazník.
6.9 Pokud je zákazník podnikatelem, přechází riziko náhodné ztráty a náhodného zhoršení prodaného zboží na zákazníka, jakmile doručíme produkt speditérovi, dopravci nebo jiné osobě či instituci určené k provedení přepravy. Pokud je zákazník spotřebitelem, přechází riziko náhodné ztráty a náhodného zhoršení prodaného zboží na zákazníka zpravidla až okamžikem doručení zboží zákazníkovi nebo pověřené osobě.
7) Opravy
7.1 Pokud naše výrobky vyžadují opravu, rádi ji provedeme. Zašlete nám prosím několik jasných fotografií poškození a adresu místa poškození a my vám obratem zašleme cenovou nabídku.
8) Výhrada vlastnictví
8.1 Gondolo.cz – Pavla Moserová si vyhrazuje vlastnické právo k dodanému zboží až do úplného zaplacení kupní ceny dlužné spotřebiteli.
8.2 Gondolo.cz – Pavla Moserová si vyhrazuje vlastnické právo k dodanému zboží až do úplného vyrovnání všech nároků vyplývajících z probíhajícího obchodního vztahu.
9) Záruka
V případě vad platí zákonná záruční ustanovení. Platí následující:
9.1 Pro podnikatele
Nevýznamná vada obecně nezakládá žádné nároky ze záruky.
Gondolo.cz – Pavla Moserová si vyhrazuje právo zvolit způsob nápravy.
Promlčecí lhůta neběží znovu, pokud je v rámci odpovědnosti za vady dodána náhrada.
9.2 Podle zákonných předpisů neneseme odpovědnost mimo jiné za škody, které:
vznikly v důsledku nesprávné manipulace a/nebo používání v místech k tomuto účelu neurčených (vnitřní lehátka se používají venku) a/nebo nesprávné údržby (např. použitím nevhodných čisticích prostředků, použitím předmětů s ostrými hranami nebo nedostatečnou ochranou dřeva před UV zářením) prodaných výrobků; vznikly v důsledku opotřebení v důsledku používání nebo jiného přirozeného a běžného opotřebení; nebo vznikly v důsledku neoprávněné úpravy výrobku (např. doplňky a/nebo úpravy).
9.3 Uvedené údaje o průměrné životnosti gumových pásů jsou průměrné hodnoty. Toto nepředstavuje záruku, že pásky dosáhnou alespoň této životnosti.
9.4 Pokud je zákazník spotřebitelem, je požádán, aby nahlásil veškeré zboží dodané se zjevným poškozením při přepravě dopravci a informoval o tom dodavatele. Pokud tak zákazník neučiní, nebude to mít vliv na jeho zákonné ani smluvní nároky na záruku.
9.5 Dřevo je přírodní surovina s přirozenými vlastnostmi:
bobtnání, smršťování, změna barvy a deformace.
Změny typické pro dřevo nejsou důvodem k reklamaci.
10) Odpovědnost
Gondolo.cz – Pavla Moserová odpovídá zákazníkovi za smluvní, kvazi-smluvní a zákonné nároky, včetně nároků z deliktu, na náhradu škody a náhradu výdajů takto:
10.1 Gondolo.cz – Pavla Moserová odpovídá bez omezení z následujících právních důvodů:
Úmyslná nebo hrubá nedbalost,
Úmyslné nebo nedbalostní poškození života, těla nebo zdraví.
10.2 Pokud nedbale porušíme podstatnou smluvní povinnost, je odpovědnost omezena na předvídatelnou škodu typickou pro danou smlouvu.
10.3 V opačném případě je naše odpovědnost vyloučena.
10.4 Pokud zákazník poskytne plány nebo rozměry, odpovídá za jejich přesnost.
11) Rozhodné právo/Místo soudní příslušnosti
Na všechny právní vztahy mezi stranami se vztahuje právo Čese republiky, s výjimkou Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží. Pro spotřebitele se tato volba práva vztahuje pouze v rozsahu, v jakém poskytnutá ochrana není odňata kogentními ustanoveními práva země, ve které má spotřebitel bydliště.
Pokud je zákazník podnikatelem ve smyslu oddílu 1.2, je výlučným místem soudní příslušnosti místo podnikání dodavatele. Jak pro žaloby podané podnikatelem proti spotřebiteli, tak pro žaloby podané spotřebitelem proti podnikateli je místem soudní příslušnosti bydliště spotřebitele, pokud má spotřebitel bydliště v EU, ale nikoli v ČR. Pokud má spotřebitel bydliště nebo obvyklý pobyt v ČR, může být žalován pouze u soudu, v jehož obvodu se nachází jeho bydliště nebo obvyklý pobyt. V tomto případě může zákazník žalovat podnikatele pouze v místě jeho podnikání, pokud zákon nestanoví jiné místo soudní příslušnosti.
12 Salvatorní klauzule
Pokud by jednotlivá ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek byla zcela nebo zčásti neplatná nebo by následně ztratila svou právní platnost, nebude tím dotčena platnost Všeobecných obchodních podmínek. Neplatná ustanovení budou nahrazena zákonnými ustanoveními. Totéž platí, pokud Všeobecné obchodní podmínky obsahují nepředvídanou mezeru.